niedziela, 25 października 2015

Recuerdame/Ricordami



,,Recuerdame” to singiel hiszpańskiego zespołu La Quinta Estacion, nagrany wspólnie ze słynnym latynoskim piosenkarzem, Mark’iem Anthony’m. Został wydany na ostatnim albumie grupy 
,,Sin frenos”, który zdobył nagrodę Grammy za Najlepszy latynoski album muzyki pop w 2010 roku. 



Tekst piosenki:

Recuérdame cuando duermes y adivino lo que sueñas
cuando lejos de nuestra cama es a mí en quien piensas.
Recuérdame.

Recuérdame cuando parta y no regrese a nuestra casa
cuando el frío y la tristeza se funden y te abrazan.
Recuérdame.

Recuérdame cuando mires a los ojos del pasado
cuando ya no amanezca en tus brazos
Y que seas invisible para mí, para mí.

Recuérdame amándote
mirándote a los ojos
atándome a tu vida
recuérdame amándote
esperándote tranquila
sin rencores sin medida
recuérdame, recuérdame
que mi alma fue tatuada en tu piel.

Recuérdame cuando sientas que tu alma está inquieta.
Si el deseo y tu amor no me calientan.
Recuérdame

Recuérdame
cuando mires a los ojos del pasado
cuando ya no amanezca en tus brazos
y que seas invisible para mi, para mi.

Recuérdame amándote
mirándote a los ojos
atándome a tu vida
recuérdame amándote
esperándome tranquila
sin rencores sin medidas
recuérdame, recuérdame
que mi alma está tatuada en tu piel.

Recuérdame amándote
mirándote a los ojos
atándome a tu vida
recuérdame
Recuérdame que mi alma fue tatuada en tu piel.

oraz jej tłumaczenie :)

Pamiętaj o mnie, kiedy śpisz i zgaduję o czym śnisz 
Kiedy z daleka od naszego łóżka to o mnie myślisz 
Pamiętaj o mnie... 

Pamiętaj o mnie, kiedy odejdę i nie wrócę do naszego domu 
Kiedy chłód i smutek się połączą i cię obejmą 
Pamiętaj o mnie... 

Pamiętaj o mnie, kiedy patrzysz w oczy przeszłości 
Kiedy już nie budzę się w twoich ramionach 
I kiedy będziesz niewidzialna/y dla mnie, dla mnie... 

Pamiętaj o mnie kochającej/ym cię 
Patrzącej/ym w twoje oczy 
Związanej/ym z twoim życiem 
Pamiętaj o mnie kochającej/ym cię 
Spokojnie na ciebie czekającej 
Bez złości i bez końca 
Pamiętaj o mnie, pamiętaj o mnie... 
Bo moja dusza została wytatułowana na twojej skórze 

Pamiętaj o mnie, kiedy czujesz, że twoja dusza jest niespokojna 
Gdy pożądanie i twoja miłość mnie nie ogrzewają 
Pamiętaj o mnie... 

Pamiętaj o mnie, kiedy patrzysz w oczy przeszłości 
Kiedy już nie budzę się w twoich ramionach 
I kiedy będziesz niewidzialna/y dla mnie, dla mnie... 

Pamiętaj o mnie kochającej/ym cię 
Patrzącej/ym w twoje oczy 
Związanej/ym z twoim życiem 
Pamiętaj o mnie kochającej/ym cię 
Spokojnie na ciebie czekającym 
Bez złości i bez końca 
Pamiętaj o mnie, pamiętaj o mnie... 
Bo moja dusza jest wytatułowana na twojej skórze 

Pamiętaj o mnie kochającej/ym cię 
Patrzącej/ym w twoje oczy 
Związanej/ym z twoim życiem 
Pamiętaj o mnie, pamiętaj o mnie... 
Bo moja dusza została wytatułowana na twojej skórze 

Utwór zostal skomponowany przez Natalię Jimenez, wokalistkę zespołu oraz przez Armando Avilę.
La Quinta Estacion rozpadł się w 2010 roku. 
Natalia Jimenez rozpoczęła karierę solową. Gitarzysta, Pablo Dominguez dołączył natomiast do nowego zespołu o nazwie Varsovia. Angel Reyero współpracuje z różnymi znanymi wokalistami i wokalistkami, min. z Malu i Luisem Fonsi.
Warto dodać, że w teledysku do piosenki ,,Recuerdame” zagrała Sandra Echeverria, znana meksykańska aktorka i piosenkarka, znana polskim widzom z telenowel ,,Marina”, ,,Pustynna miłość” oraz ,,Miłość i przeznaczenie”.




Il Volo nagrali ,,Recuerdame” w dwóch językach: hiszpańskim i włoskim. Hiszpańska wersja znalazła się oczywiście na hiszpańskojęzycznej ,,Grande Amore”, natomiast włoska na 
,,L’amore si muove” wydanej tylko na terenie Włoch. Niestety, na ,,Grande Amore” – międzynarodowej wersji, zabrakło miejsca dla tego utworu. 
A szkoda, bo zarówno ,,Ricordami”, jak i ,,Recuerdame” cieszą się ogromną popularnością wśród fanów zespołu. 






3 komentarze:

  1. Bardzo lubię słuchać tą piosenkę, od czego w końcu mamy youtuba? ;-) A nieobecność tej piosenki na nowej płycie rekompensują mi takie utwory jak ,,La vita" czy ,,Per te co saro" na przykład :) Pozdrawiam cię serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaczęłam się poważnie zastanawiać, które piosenki są z "ich" repertuaru, a które to covery, i nie mogę się połapać :) Z moich obserwacji wynika, że ich piosenkami są jedynie "Il tuo sguardo manca"/"Si me falta tu mirada", "Aspetterò"/ "Esperaré", "Tornerà l'amore"/ "Y Vendrán Amores)" i "Per te ci sarò"/"En el Centro del Sol"? Dobrze myślę? "Grande Amore" nie liczę, bo mimo wszystko nie byli pierwsi, choć pewnie wszyscy i tak będą kojarzyli jedynie ich wykonanie.

    Tak przy okazji - fajna robota z tym blogiem! :)

    OdpowiedzUsuń