niedziela, 18 października 2015

Grande Amore... :)





,,Grande Amore” jest zdecydowanie największym przebojem zespołu. Chłopacy otworzyli sobie nim furtkę do europejskiej i włoskiej publiczności, podbijając serca widzów występami w San Remo i na Eurowizji.




Festiwal w San Remo wygrali a na Eurowizji zajęli trzecie miejsce, chociaż zwyciężyli w głosowaniu telewidzów.

Piosenkę napisali Francesco Boccia i Ciro Esposito w 2003 roku. Początkowo tekst był pisany z myślą o serenadzie wykonywanej przez zakochanego mężczyznę pod balkonem ukochanej. Il Volo zmienili jednak kilka wersów, bo wersja oryginalna tekstu była staromodna i nieadekwatna do ich młodego wieku.





W 2005 roku Boccia zgłosił się z nią do Festiwalu w San Remo, jednak nie został on dopuszczony do udziału, gdyż jurorzy uznali utwór za zbyt stary. Po jeszcze kilku odrzuceniach piosenki przez innych wykonawców, którym autor proponował zaśpiewanie jej, ,,Grande Amore” trafiła do Il Volo. Dyrektor artystyczny i główny prowadzący Festiwalu w San Remo, Carlo Conti zaproponował chłopakom, po odrzuceniu zgłoszonej przez nich propozycji. Chłopacy oraz Michel Torpedine zgodzili się na wystąpienie z ,,Grande Amore” na festiwalu.  
Utwór znalazł się na płytach: ,,Sanremo Grande Amore”, ,,Grande Amore – Internatinal version”, oraz w wersji hiszpańskiej na hiszpańskojęzycznej płycie ,,Grande Amore”. 





Tekst piosenki :)

 Chiudo gli occhi e penso a lei
Il profumo dolce della pelle sua
E' una voce dentro che mi sta portando dove nasce il sole
Sole sono le parole

Ma se vanno scritte tutto può cambiare
Senza più timore te lo voglio urlare questo grande amore
Amore, solo amore è quello che sento

Dimmi perché quando penso, penso solo a te
Dimmi perché quando vedo, vedo solo te
Dimmi perché quando credo, credo solo in te grande amore

Dimmi che mai
Che non mi lascerai mai
Dimmi chi sei
Respiro dei giorni miei d'amore

Dimmi che sai
Che solo me sceglierai
Ora lo sai
Tu sei il mio unico grande amore

Passeranno primavere,
Giorni freddi e stupidi da ricordare
Maledette notti perse a non dormire altre a far l'amore
Amore, sei il mio amore
Per sempre, per me.

Dimmi perché quando penso, penso solo a te
Dimmi perché quando amo, amo solo te
Dimmi perché quando vivo, vivo solo in te grande amore
Dimmi che mai
Che non mi lascerai mai.

Dimmi chi sei
Respiro dei giorni miei d'amore
Dimmi che sai
Che non mi sbaglierei mai
Dimmi che sei
Che sei il mio unico grande amore



... oraz tłumaczenie :)



Zamykam oczy i myślę o niej
Słodki zapach jej skóry
To głos w środku który zabiera mnie gdzie słońce wschodzi
To są tylko słowa.

Ale czy powinny być zapisane , wszystko może się zmienić
Bez strachu chcę Ci wykrzyczeć tą wielką miłość
Miłość, tylko miłość jest tym co czuję.

Powiedz mi dlaczego kiedy myślę, myślę tylko o Tobie
Powiedz mi dlaczego kiedy widzę, widzę tylko Ciebie
Powiedz mi dlaczego kiedy wierzę, wierzę tylko w Ciebie wielka miłości.

Powiedz mi że nigdy
Że nigdy mnie nie zostawisz
Powiedz mi kim jesteś
Oddech moich dni miłości.

Powiedz mi że wiesz
Że wybierzesz tylko mnie
Teraz to wiesz
Ty jesteś moją jedyną wielką miłością.

Mijają wiosny
Zimne dni i głupie by pamiętać
Przeklęte noce utracone, nieprzespane przez innych, by się kochać
Miłością, jesteś moją miłością
Na zawsze dla mnie.

Powiedz mi dlaczego kiedy myślę, myślę tylko o Tobie
Powiedz mi dlaczego kiedy kocham, kocham tylko Ciebie
Powiedz mi dlaczego kiedy żyję, żyję tylko w Tobie wielka miłości
Powiedz mi że nigdy
Że nigdy mnie nie zostawisz.

Powiedz mi kim jesteś
Oddech moich dni miłości
Powiedz mi że wiesz
Że nigdy mnie nie pomylisz
Powiedz mi że jesteś
Że jesteś moją jedyną wielką miłością.




Pod tym linkiem możecie zobaczyć występ chłopaków z San Remo :)

Il Volo - "Grande Amore" - San Remo 2015




Tekst piosenki oraz tłumaczenie - tekstowo.pl




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz