niedziela, 20 września 2015

"Canzone per te" kilka słow o pięknej piosence




Zabawa dopiero co rozpoczęta
już się skończyła.
Niebo nie jest już dla nas.
Nasza miłość była zazdrością tego co jest samotny,
była moją dumą, twoją radością.


Była tak wielka a teraz
nie wie jak umierać.
Przez to śpiewam, a śpiewam tobie.
Samotność, którą ty mi sprezentowałaś
ja pielęgnuję jak kwiat.

Kto wie jak to się skończy,
jeśli nowy sen weźmie mnie za rękę,
jeśli innej powiem
słowa, które mówiłem tobie.

Lecz dziś muszę powiedzieć, że
kocham cię.
Przez to śpiewam, a śpiewam tobie.
Była tak wielka a teraz nie wie jak umierać.
Przez to śpiewam, a śpiewam tobie.

Kto wie jak to się skończy,
jeśli nowy sen weźmie mnie za rękę,
jeśli innej powiem
słowa, które mówiłem tobie.




 

 La festa appena cominciata
È già finita
Il cielo non è più con noi
Il nostro amore era l'invidia di chi è solo
Era il mio orgoglio la tua allegria

È stato tanto grande e ormai
Non sa morire
Per questo canto e canto te
La solitudine che tu mi hai regalato
Io la coltivo come un fiore

Chissà se finirà
Se un nuovo sogno la mia mano prenderà
Se a un'altra io dirò
Le cose che dicevo a te

Ma oggi devo dire che
Ti voglio bene
Per questo canto e canto te
È stato tanto grande e ormai non sa morire
Per questo canto e canto te

Chissà se finirà
Se un nuovo sogno la mia mano prenderà
Se a un'altra io dirò
Le cose che dicevo a te

Ma oggi devo dire che
Ti voglio bene
Per questo canto e canto te
È stato tanto grande e ormai non sa morire
Per questo canto e canto te
Per questo canto e canto te

Każdy się zgodzi, że to piękna piosenka :)



Oryginalną wersję piosenki ,,Canzone per te” śpiewał Sergio Endrigo, włoski kompozytor i piosenkarz. 



Wykonując ten utwór w 1968 roku, w San Remo, podczas Festiwalu Piosenki, zapewnił sobie nią pewne zwycięstwo. Oprócz tego ogromnego sukcesu, Sergio Endrigo ma na koncie jeszcze reprezentowanie Włoch podczas konkursu Eurowizji, także w 1968 roku, z utworem ,,Marianne”. Zajął wtedy 10 miejsce w klasyfikacji generalnej. W tym roku minęła 10 rocznica jego śmierci.
W 1968 roku, powstała także angielska wersja utworu: ,,I wrote a song for you”. Wykonywał ją Sergio Franchi.


 ,,Canzone per te” została przetłumaczona jeszcze na kilka innych języków, min. na francuski. :)


Tłumaczenie piosenki: tekstowo.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz