niedziela, 6 grudnia 2015

Il Mondo

,,Il Mondo” czyli po prostu ,,Świat” to jeden z najbardziej znanych klasyków muzyki włoskiej, który często gości na różnych składankach z włoskimi piosenkami.




Piosenka została skomponowana przez Carlo Pesa, Lilli Greco, Gianniego Meccię, oraz wykonawcę utworu, Jimmy’ego Fontanę. Z autorami współpracował nawet sam Ennio Morricone. ,,Il Mondo” to najsłynniejsza piosenka Jimmy’ego Fontany, który tak naprawdę nazywał się Enrico Sbriccoli. Po raz pierwszy wykonał  ją w 1965 roku i z miejsca zdobył uznanie słuchaczy i pierwsze pozycje na włoskich listach przebojów.



,,Il Mondo” zostało przełożone na język angielski, francuski, hiszpański; wielu artystów zaśpiewało swoją wersję utworu. Byli to min. Al. Bano (tak, ten od ,,Felicita”), Milva, Gianni Morandi oraz oczywiście Il Volo (po włosku); Robert Mellin, The Ray Charles Singers (po angielsku); Herve Vilard (po francusku), a po hiszpańsku, o dziwo także Jimmy Fontana, który także dotarł z ,,El Mundo” na pierwsze miejsca list przebojów w Hiszpanii.




,,Il Mondo” ukazało się na albumie pt: ,,Un disco per estate” Jimmy’ego Fontany, a także na soundtracku do filmu ,,Czas na miłość” z Rachel McAdams w roli głównej (2013).

Il Volo wykonywali i nadal wykonują ,,Il Mondo” na koncertach. Utwór w ich aranżacji znalazł się na pierwszej płycie zespołu pt: ,,Il Volo”, która ukazała się w 2010 roku. Warto dodać, że chłopcy zaśpiewali także wersję hiszpańską utworu. Według mnie, wersja Il Volo niczym nie ustępuje wersji oryginalnej. Pomimo bardzo młodego wieku, chłopcy stanęli na wysokości zadania i przekazali fanom piękne emocje, płynące z tej piosenki. 



Tłumaczenie piosenki


Nie, tej nocy kochanie
Nie myślałem o tobie
Otworzyłem oczy
Aby rozejrzeć się wokół mnie
I wokół mnie
Świat się kręcił jak zawsze 

Kręci się , świat kręci 
W przestrzeni bez końca
Z miłościami właśnie zrodzonymi
Z miłościami właśnie skończonymi
Z radością i bólem
Ludzi takich jak ja

Świat
przede wszystkim teraz, przyglądam się tobie
W twojej ciszy gubię się
I jestem niczym obok ciebie 

Świat
Nie zatrzymał się nigdy na moment
Noc zawsze ściga dzień 
I dzień nadejdzie

Nie, tej nocy kochanie
Nie myślałem o tobie
Otworzyłem oczy 
Aby rozejrzeć się wokół mnie
I wokół mnie 
Siat się kręcił jak zawsze 

Kręci, świat się kręci ( obraca)
W przestrzeni bez końca
Z miłościami właśnie zrodzonymi 
Z miłościami właśnie zakończonymi
Z radością i bólem 
Ludzi takich jak ja

Świat,
przede wszystkim teraz, przyglądam się tobie
W twojej ciszy gubię się
I jestem niczym obok ciebie 

Świat
Nie zatrzymał się nigdy na moment
Noc ściga zawsze dzień
I dzień nadejdzie

Świat 
Nie zatrzymał...



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz